سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یا دانشمند باش یا دانشجو یا شنونده و یا دوستدار و پنجمی مباش که هلاک می گردی . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 95 دی 16 , ساعت 11:6 صبح

وام کم بهره دانش بنیان

در حال حاضر بنا بر مصوبه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نرخ بهره مصوب 23 درصد می باشد در حالی که برای شرکت های دانش بنیانی که از صندوق نوآوری و شکوفایی متقاضی وام هستند، این نرخ تا سقف 300 میلیون تومان برابر 4 درصد و تا سقف 30 میلیارد تومان به میزان 11 درصد می باشد. این درصد ها در صورتی که شرکت دانش بنیان متقاضی در مناطق کمتر توسعه یافته باشد، تا 22 درصد قابل کاهش هستند.

مناطق کمتر توسعه یافته در پایگاه اینترنتی وزارت صنعت، معدن و تجارت آمده است. این مناطق می تواند در نزدیکی شهرهای بزرگ و یا در نقاط دور افتاده و یا برخی شهرستان ها باشد که وام کم بهره دانش بنیان را  میتوانند دریافت کنند.

شرکت های دانش بنیان می توانند از صندوق نوآوری و شکوفایی وام  های کم بهره دریافت کنند.

در حال حاضر منابع مالی صندوق نوآوری و شکوفایی بسیار زیاد می باشد و طبق قانون هر ساله به میزان 0.05 درصد از درآمد نفتی نیز به منابع آن افزوده می گردد. 

وام بدون بهره دانش بنیان

شرکت های دانش بنیان می توانند از صندوق نوآوری و شکوفایی وام های بدون بهره دریافت نمایند.

منظور از وام بدون بهرهآن است که تنها کارمزد 4 درصد دریافت می گردد. اینگونه وام ها عموما برای شرکت های تازه تاسیس به جهت تولید نیمه صنعتی در نظر گرفته شده است.  این وام میتواند به صورت سرمایه در گردش و یا سرمایه ثابت از سوی متقاضی درخواست گردد.

وام سرمایه ثابت: آن بخش از سرمایه که به صورت وسایل تولید، ابزار کار و مواد خام نمود می یابد را سرمایه ثابت می نامند.

وام سرمایه در گردش: مجموعه مبالغی است، که در دارایی‌های جاری یک شرکت، سرمایه‌گذاری می‌شود. اگر بدهی جاری از دارایی جاری یک شرکت کسر گردد، سرمایه در گردش خالص به دست می‌آید.

این وام حداکثر تا سقف 300 میلیون تومان بوده و با نر خ سود 4%  در سال محاسبه می شود. دوره تنفس این وام در حدود 6 ماه بوده و بازپرداخت آن نیز حداکثر 30 ماه خواهد بود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ