سفارش تبلیغ
صبا ویژن
می دانم که برترین توشه رهرو به سوی تو، اراده استواری است که با آن تو را برمی گزیند و اینک، قلبم با اراده ای استوار با تو رازگویی می کند. [امام کاظم علیه السلام ـ در دعایش زمانی که او را به سوی بغداد می بردند ـ]
 
چهارشنبه 96 اسفند 9 , ساعت 9:56 عصر

 فناوری نرم و هویت ساز

پیش از این به شما گفتیم که شرکت های دانش بنیان نمونه های بسیار زیادی وجود دارد ما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که این شرکت ها از یک فناوری به تازگی استفاده میکنند به نام نرم و هویت ساز که در ادامه این مطلب برای شما این اطلاعات را در نظر گرفته ایم.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

در آینده نزدیک جایگاه و اقتدار ملت ها را بنیه و دارایی‌های نرم و فرهنگی‌ آنها مشخص خواهد کرد. پیشرفت‌های شگرف علوم و فناوری‌های سخت در طول قرن بیستم که به شکوفایی اقتصادی جوامع پیشرفته انجامید، نیازهای ذاتی بشر را تا آنجا ارضا کرد که بتواند به نیازهای عالی‌تر (نیازهای روحی و روحانی) خود بپردازد. پاسخ‌گویی به این نیازها مستلزم توسعه‌ی شاخه‌ی نوینی از علوم و فناوری‌ها موسوم به علوم و فناوری‌های نرم و فرهنگی است که هدف آن‌ها شناخت هرچه بیش‌تر جنبه‌های ذهنی و روحی انسان و یافتن راه‌هایی به‌ منظور اعتلای ذهنی و روحی او و همچنین تنظیم رابطه‌ی بهتری فی مابین او و محیط پیرامون است؛ محیطی که به اقتضای پیشرفت علوم و فناوری‌ های سخت هر روز پیچیده‌ تر می‌شود.

همان‌طور که علوم و فناوری‌های سخت به شکل‌گیری و توسعه‌ی خانواده‌ی بزرگ صنایع سخت (صنایع غالباً کارخانه‌ای) منتهی می‌شوند، علوم و فناوری‌های نرم نیز صنایع نرم را شکل می‌بخشند؛ صنایعی که محصولات و خدماتِ حاصل از آن ها به اعتلای انسان، افزایش کیفیت زندگی و تسهیل رابطه‌ی او با محیط پیرامون کمک می‌کنند. صنایع نرم انواع مختلفی دارند که یکی از مهم‌ترین شاخه‌های آن را صنایع «خلاق و فرهنگی» تشکیل می‌دهند. این صنایع روی هم رفته «اقتصاد خلاق» را شکل می دهند. صنایع خلاق و فرهنگی، در طول چند سال اخیر به قدری توسعه پیدا کرده‌اند که برخی آینده‌پژوهان، موج چهارم در فراسوی عصر اطلاعات و دانایی را موج خلاقیت یا عصر صنایع خلاق و فرهنگی می‌دانند.

شرکت دانش بنیان نرم و هویت ساز کدامند؟

شرکت های دانش بنیان نمونه های بسیار زیادی دارد.ما در این مطلب برای شما اطلاعاتی را درباره دانش بناین نرم و هویت ساز صحبت خواهیم کرد.پس ادامه این مطلب را بر این اساس تنظیم خواهیم کرد.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

فناوری ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  • دسته اول فناوری های سخت که مانند علوم و فنون رایج در دنیا می باشد از جمله این فناوری ها می توان به مکانیک، الکترونیک، بیولوژیک، اپتیک، شیمی و پلیمر، متالورژی و ….. می توان اشاره نمود و این رشته ها و فناوری ها سال هاست که در دانشگاه ها به آنها پرداخته شده و در حال حاضر نیز به آنها پرداخته می شود. از سویی دیگر شاید علوم در اینگونه حوزه ها به نسبتی از بلوغ در سطح جهان رسیده باشند. ولی علومی دیگر هستند که تا کنون کمتر به آنها پرداخته شده و شاید از اینگونه علوم مهم تر باشد و آن علوم حوزه نرم است.
  • دسته دوم عبارتند از فناوری های حوزه نرم که پس از بلوغ نسبی در سایر علوم، به این حوزه پرداخته شده است. پس از انقلاب صنعتی و صنعتی شدن کشور ها، جای خالی افزایش فرهنگ و تمدن در کنار پیشرفت علوم سخت احساس شد و از این رو در سنوات اخیر علومی از جمله مدیریت، علوم انسانی و جامعه شناسی، روانشناسی، فرهنگ و تربیت و شیوه های نوین آموزش رونق بیشتری داشته و مورد استقبال قرار می گیرد. علوم این حوزه با فرهنگ و روح انسان مرتبط است و باعث تغییر در آن می شود.

پس از پیگیری های مکرر و با حمایت معاون علمی رئیس جمهور، ستاد نرم و هویت ساز در معاونت علمی ریاست جمهوری تاسیس شد و به تدوین آیین نامه ها و دستورالعمل ها در این حوزه ها نموده است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ