سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بنى امیه را مهلتى است که در آن مى‏تازند ، هر چند خود میان خود اختلاف اندازند . سپس کفتارها بر آنان دهن گشایند و مغلوبشان نمایند [ و مرود مفعل است از « ارواد » و آن مهلت و فرصت دادن است ، و این از فصیح‏ترین و غریبترین کلام است . گویى امام ( ع ) مهلتى را که آنان دارند به مسابقت جاى ، همانند فرموده است که براى رسیدن به پایان مى‏تازند و چون به نهایتش رسیدند رشته نظم آنان از هم مى‏گسلد . ] [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 97 اردیبهشت 9 , ساعت 11:20 صبح

 توسعه ی استقلال و قطع وابستگی

دستیابی به استقلال و قطع وابستگی در دستور کار شرکت های دانش بنیان قرار  دارد. این شرکت ها رشد و توسعه علمی و اقتصادی کشور را به ارمغان می آورند. از جمله مزیت های مادی این شرکت ها می توان به معافیت های مالیاتی عملکرد ، معافیت و تسهیلات گمرکی و بهره مندی از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد و از مولفه های علمی آن باید از فرصت شبکه سازی با ایجاد ستادهای تخصصی و امکان به خدمت گرفتن نخبگان مشمول خدمت سربازی در قالب خدمت امریه نام برد تا از ظرفیت علمی این افراد در جهت توسعه این موسسه ها استفاده شود.

 نیازهای شرکت های دانش بنیان

اصلی ترین اقدام و دستاورد دولت در چند سال گذشته را باید سرعت بخشی به شناسایی نیازهای زیر ساختی شرکت های دانش بنیان برشمرد. زیرا نیاز شرکت ها تنها به حمایت های مادی محدود نمی شود و جهت ارتقا و توسعه اکوسیستم فناوری، زیرساخت های فعالیت آنها از جمله توسعه بازار و بسترسازی ورود به بازارهای صادراتی که موتور پیشران اقتصاد مقاومتی به شمار می رود، می بایست تقویت شود و این مهم فقط با آموزش و ایجاد فرصت تجاری سازی برای این شرکت ها امکان پذیر خواهد بود.

حسن روحانی رییس جمهوری در سخنانی اظهار داشت که «2 هزار شرکت دانش بنیان در یکسال گذشته توانسته اند به جایگاه تولید برسند و در سال آینده این روند، استمرار خواهد یافت.» دولت تدبیر در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان اقدام های قابل توجهی داشته است به عنوان نمونه تعداد شرکت های تایید صلاحیت شده در مرداد 1392 خورشیدی 40، سال 1393؛ 600، 1394؛ یک هزار و 500، 1395؛ 2 هزار و 500 و در 1396 خورشیدی 3 هزار و 350 شرکت بوده است.

به علت نبود سازوکار ثابت و مبنای مقایسه ای یکسان، امکان برآورد کردن جایگاه ایران به لحاظ دارا بودن شرکت های دانش بنیان وجود ندارد اما به جرات می توان گفت که با توجه به استعدادها و ظرفیت ها، ایران رتبه نخست منطقه را به خود اختصاص داده است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ